Noże

Noże

wtorek, 22 października 2013

Kalendarz warzyw sezonowych

Zastanawialiście się kiedyś na jakie warzywa mamy aktualnie 'sezon'. Miałam duży problem z wyborem co kiedy kupować. Nie wiedziałam, kiedy które z warzywa są najlepsze. Dlatego, głównie dla siebie ale postanowiłam się podzielić, zrobiłam kalendarz warzyw i owoców sezonowych. Oczywiście, nie jest to pewny, 100% kalendarz, gdyż zbiory w dużym stopniu zależą od warunków pogodowych, ale zdecydowanie można go potraktować jako pewnego rodzaju 'średnią'.

Zestawienie oczywiście nie obejmuje wszystkich warzyw, ale starałam się ująć ich jak najwięcej. W skład wychodzą: bakłażan, botwinka, bób, brokuły, brukiew, brukselka, buraki, cebula dymka, cebula młoda, cukinia, cykoria, czosnek, czosnek niedźwiedzi, fasolka szparagowa, fenkuł, groszek zielony, jarmuż, kalafior, kalarepa, kapusta, karczochy, kukurydza, marchewka, ogórek, papryka, pasternak, patison, korzeń pietruszki, pomidory, pokrzywa, por, roszponka, rukola, rzepa, rzodkiewka, korzeń i liście selera, szczaw, szparagi, szpinak, ziemniaki i ziemniaki młode.

1 komentarz:

  1. Nie jedz kalafiora przed lipcem - sprawdź Bator "Zamień chemię na jedzenie" str. 134

    OdpowiedzUsuń