Noże

Noże

poniedziałek, 1 lipca 2013

Ciasteczka cynamonowe

W przerwie od nauki do obrony pracy magisterskiej, w ramach relaksu, zrobiłam ciasteczka cynamonowe. Specjalnie wybrałam coś prostego, co nie zajmie mi dużo czasu.


Czas przygotowania: 15min + 1h w lodówce + pieczenie

Składniki (na ok 50 sztuk):
- 200g masła
- 100g cukru
- 100g brązowego cukru
- 330g mąki
- 1 łyżeczka aromatu waniliowego
- 1 jajko
- płaska łyżka cynamonu
- 1/2 łyżeczki sody
- cukier waniliowy

1. Masło utrzyj z cukrem białym i brązowym na puszystą masę.
2. Dodaj jajko i aromat waniliowy. Wymieszaj do połączenia się składników.
3. Przesianą mąkę z sodą dodaj do masy. Na koniec wsyp cynamon. Całość dobrze wymieszaj.
4. Uformuj z ciasta rulon, owiń folią i wstaw do lodówki na godzinę.
5. Po wyciągnięciu z lodówki obtocz rulony ciasta cukrem waniliowym.
6. Krój na plasterki (około 0,5cm) i układaj na blaszce. Na wierzchu posypuj cukrem waniliowym.
7. Piecz około 5-8min w 175oC.


Ciasteczka trafiły na stół podczas spotkania u naszego jaskiniowego guru - dr Kazimierza. Rozeszły się tak szybko, że nawet nie zauważyłam kiedy. Jakież było moje zdziwienie, gdy w kuchni, wraz z małżonką doktora, kroiłam ciasta na kolejny 'rzut' i już dostałam zwrot pierwszego talerza. Poza wstążką, były już na nim tylko okruszki. Miłe uczucie.

1 komentarz:

  1. Zniknęły szybko bo było dużo pyszczków do nakarmienia ;) Ale trzeba przyznać że smaczne były, tylko szkoda że tak mało :( liczymy Ola na powtórkę z rozrywki już w październiku!

    OdpowiedzUsuń