Noże

Noże

piątek, 18 kwietnia 2014

Smażony makaron ryżowy z warzywami

Z ciekawości kupiłam makaron ryżowy. Chciałam spróbować pierwszy raz zrobić z nim jakieś proste danie, ale właściwie to nie miałam na niego pomysłu. Przeleżał w szafce lekko licząc pół roku, aż naszła mnie wena.
Sam makaron ryżowy jest genialny. Potrzebuje niewiele czasu, aby być gotowym do spożycia, a poza tym jest naprawdę dobry. W prostym połączeniu z podsmażonymi warzywami, daje szybkie i zarazem egzotyczne danie. Wszystkie składniki są dosyć łatwo dostępne w naszych sklepach. Polecam urozmaicać sobie tę potrawę innymi warzywami (cukinia, fasolka szparagowa), grzybami mung czy orzechami (nerkowiec).


Te śliczne pałeczki dostałam od mojej ukochanej mamusi, gdy wyprowadzałam się z domu :) Dziękuję, je się nimi wyśmienicie!
Czas przygotowania: 15 minut

Składniki (na 4 porcje):
- 200g makaronu ryżowego
- pojedynczy filet z piersi kurczaka
- 4-5 dużych pieczarek
- 1 cebula
- 1 duża marchewka
- 1 papryka
- kiełki fasoli mung
- chilli, kurkuma, curry, sos sojowy
- sól, pieprz
- oliwa do smażenia

Zalej makaron wrzącą, lekko osoloną wodą i zostaw na około 3 minuty. Po tym czasie przelej go zimną wodą i odstaw. Na rozgrzanego woka (lub zwykłą patelnię) nalej oliwę i podsmaż pokrojoną drobno cebulę aż się zeszkli. Dodawaj po kolei, chwilę smażąc: pieczarki pokrojone w plasterki, kurczaka pokrojonego w kostkę, paprykę pokrojoną w kostkę, marchewkę pokrojoną w słupki. Na koniec dodaj kiełki fasoli mung i gotowy makaron ryżowy. Całość dopraw do smaku przyprawami i podsmaż jeszcze około 2-3 minut. Nakładaj na talerz i ozdób kiełkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz