Noże

Noże

sobota, 14 lutego 2015

Ciasteczka owsiane z bakaliami

Pyszne i zdrowe ciasteczka. Jedne z lepszych jakie zrobiłam i jadłam :)
Długo pozostały swieże, mimo iż trzymałam je bez przykrycia. Większość została zjedzona błyskawicznie, jednak przezornie odłożyłam sobie kilka sztuk. Teraz mogę delektować się przyjemnością przez kilka kolejnych dni.

Czas przygotowania: 20 min + pieczenie

Składniki (ok 30 sztuk):
- 225g mąki pszennej
- 200g brązowego cukru
- 250g miękkiego masła (uwaga! to więcej niż 1 kostka!)
- 90ml syropu klonowego
- 1,5 łyżeczki olejku waniliowego
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
- 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
- 1/2 łyżeczki soli
- 1 duże jajko
- 350g płatków owsianych
- 330-350g bakalii wg uznania (u mnie: słonecznik 100g, rodzynki 100g, owoce goji 45g, kandyzowane mango 45g, pestki dynii 30g, kandyzowana skórka pomarańczy 30g)


Wymieszaj w misce mąkę, sodę, cynamon, imbir i sól. W innej misce utrzyj masło z cukrem na kremową masę. Dodaj syrop klonowy i ubijaj dalej, aż do połączenia składników. Następnie dodaj jajako i olejek waniliowy. Stopniowo dodawaj do masy składniki suche. Na koniec wsyp płatki owsiane i bakalie. Wymieszaj rękami, gdyż masa będzie bardzo gęsta. Formuj z ciasta kulki wielkości orzecha włoskiego (nie spłaszaj ich!). Układaj kulki w odstępach ok 2 cm na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz w 170oC około 15-20 min. Obróć blaszkę w połowie pieczenia. Pozostaw ciastka do ostygnięcia na blaszce, nie ściągaj ich od razu.

 



Do tego polecam koktajl jabłko, truskawka, mango, mięta! Pyszne połączenie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz