Noże

Noże

piątek, 23 maja 2014

Słodka sałatka z kapusty pekińskiej

Uwielbiam sałatki! Od jakiegoś czasu przestałam przy nich kombinować i każda była na podstawie mojej ulubionej sałaty lodowej. Muszę przyznać - to moja wielka miłość. Czy odwzajemniona? Nie wiem, ale mam nadzieję że nie obrazi się za zdradę z kapustą pekińską.



Czas przygotowania: 15-20 min

Składniki:
- 1 średnia kapusta pekińska (ok 1 kg)
- 10 dag łuskanego słonecznika
- 10 dag suszonej żurawiny
- 1 puszka ananasa w plastrach
- 20 dag szynki
- sól
- pieprz
- sos: 2 łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżki soku z cytryny, 2 łyżki miodu, 2 łyżki musztardy sarepskiej



Opłucz, osusz i pokrój kapustę pekińską. Ananasa i szynkę pokrój w kostkę. Wszystko przełóż do dużej miski. Dodaj żurawinę, słonecznik, szczyptę soli i pieprzu. W miseczce wymieszaj oliwę z oliwek, sok z cytryny, miód i musztardę sarepską. Wlej do sałatki, wymieszaj. Najlepiej smakuje schłodzona w lodówce, ale można ją również jeść od razu po przygotowaniu.


Mi osobiście sałatka bardzo pasuje, choć bałam się połączenia musztardy, miodu i ananasa. Jakoś niespecjalnie przepadam za musztardą, jednak sałatka okazała się być przepyszna. Zrobiłam jej całkiem sporo i będę ją jeść przez kilka następnych dni sama, gdyż nie M nie specjalnie ją polubił. Może to i dobrze, więcej dla mnie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz