Noże

Noże

sobota, 2 marca 2013

Ziemniaki ze śliwkami

Przepis na ziemniaki ze śliwkami pochodzi z kalendarza z przepisami. Zapowiadał się bardzo fajnie, połączenie śliwek, cebuli i ziemniaków wydało mi się intrygujące. Mój zapał ostygł, gdy spróbowałam gotowych już ziemniaków. Nie były ani powalająco smaczne, ani paskudne. Zwyczajnie przeciętne.
Cieszę się, że wykorzystałam ten przepis i wzbogaciłam swoje doświadczenia kulinarne i smakowe, jednak zdecydowanie go nie powtórzę.W trakcie obiadu, wraz z M stwierdziliśmy, że jest to po prostu marnowanie największego skarbu Wielkopolski - cebuli.

Nie zaprzeczam jednak, że komuś takie połączenie może bardzo pasować. Ziemniaki są lekko słodkie, a śliwka mocno wyczuwalna. Myślę, że będą dobrym, wykwintnym dodatkiem do pieczonego mięsa.


Czas przygotowania: ok 60min

Składniki (na 2-3 porcje):
- 0,5 kg ziemniaków
- 180-200g suszonych śliwek
- 1 cebula
- szklanka bulionu
- 2 łyżki masła
- 1/2 łyżeczki tymianku
- 1 łyżka posiekanego koperku
- 1 ząbek czosnku
- sól, pieprz

1. Śliwki namocz w letniej, przegotowanej wodzie przez ok 30 min. Osącz i pokrój w cienkie paski.
2. Posiekaj cebulę, obierz ziemniaki i pokrój w plastry.
3. W garnku stop masło, włóż ziemniaki, cebulę i śliwki. Posyp solą, pieprzem i tymiankiem.
4. Smaż chwilę, mieszając. Dodaj koperek i posiekany drobno czosnek.
5. Zalej gorącym bulionem i duś pod przykryciem na małym ogniu, aż ziemniaki będą miękkie.

1 komentarz:

  1. Aleksandro S jak dla mnie pozostań przy pieczeniu! :) A przyrządzanie ziemniaków zostaw królowi z pyrlandii! :D

    OdpowiedzUsuń